- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: poniedziałek, 24, luty 2014 19:21
- Super User
- Odsłony: 1063
Szanowni Państwo, Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym!
W wyniku nowelizacji Ustawy o systemie oświaty, która weszła w życie 18 stycznia 2014 roku, zmieniają się zasady rekrutacji do publicznych przedszkoli. Dzieci, kontynuujące edukację przedszkolną w dotychczasowym przedszkolu, nie biorą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym. Rodzice składają jedynie Deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego, w terminie 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego.
„Deklaracje o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego” wydawane są i przyjmowane przez nauczycielki grup od 24 lutego do 3 marca 2014r. Niespełnienie obowiązku złożenia Deklaracji jest równoznaczne z rezygnacją z miejsca w naszym przedszkolu w nowym roku szkolnym 2014/2015. Formularz "Deklaracji..." można pobrać poniżej lub w placówce.
Dzieci, których rodzice decydują się na zmianę przedszkola, uczestnicząw postępowaniu rekrutacyjnym na tych samych zasadach, jak kandydaci, których rodzice ubiegają się o przyjęcie dziecka do przedszkola po raz pierwszy. Składają wypełniony formularz „Wniosku o przyjęcie…” w wybranej placówce. Rekrutacja do publicznych przedszkoli naszej gminy rozpocznie się 4 marca 2014r., a zakończy 31 marca 2014r. Jeśli liczba złożonych Wniosków będzie równa liczbie miejsc, jakimi dysponuje przedszkole, do przedszkola zostaną przyjęte wszystkie dzieci, zamieszkałe na terenie naszej gminy. W przypadku, kiedy liczba złożonych wniosków będzie mniejsza niż liczba miejsc, przeprowadzone zostanie postępowanie uzupełniające - zapisy do wyczerpania wolnych miejsc. W sytuacji, kiedy liczba złożonych Wniosków przekroczy liczbę miejsc, jakimi dysonuje placówka, o przyjęciu dziecka do przedszkola zdecyduje komisja rekrutacyjna, powołana przez dyrektora przedszkola. Rodzicom przysługuje prawo odwołania się od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, skierowane na piśmie do dyrektora placówki.
Formularz Wniosku będzie dostępny na stronie www.goraropczycka-zs.itl.pl lub w przedszkolu od 4 do 31 marca 2014r. W każdym publicznym przedszkolu naszej gminy obowiązują takie same terminy wypełniania i składania dokumentów, formularze dokumentów oraz kryteria, wraz z odpowiadającą im wartością punktową.
Przydział dzieci do konkretnych oddziałów w przedszkolach nastąpi po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego. Organizacja grup przedszkolnych (jednorodnych wiekowo lub mieszanych) uzależniona jest od liczby i wieku dzieci, kontynuujących edukację przedszkolnąi przyjętych w postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkola.
Szczegółowa procedura postępowania rekrutacyjnego będzie wywieszona w przedszkolu, w dziale komunikaty, gdzie opisane zostały ogólne zasady, terminy oraz kryteria, brane pod uwagę w tegorocznym postępowaniu rekrutacyjnym. Informacje dostępne będą na stronie internetowej przedszkola.
POBIERZ DEKLARACJE