Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach

Europejskiego Funduszu Społecznego


Tytuł projektu:   „Indywidualizacja nauczania –optymalny rozwój ucznia.

   Pozalekcyjne zajęcia unijne w roku szkolnym 2011/2012

         W ciągu roku szkolnego 2011/2012, w Szkole Podstawowej w Górze Ropczyckiej odbywały się dodatkowe zajęcia pozalekcyjne dla uczniów klas I-III, realizowane w ramach projektu: „Indywidualizacja nauczania – optymalny rozwój ucznia”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Systemu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

         W naszej szkole było to 30 zajęć matematyczno – przyrodniczych dla uzdolnionych dzieci, 30 zajęć tanecznych i 30 zajęć szachowych.

 

         Głównym celem zajęć matematyczno – przyrodniczych było wspomaganie harmonijnego rozwoju ucznia, z uwzględnieniem jego zainteresowań przyrodniczych, geograficznych i matematycznych. W zajęciach brało udział 16. dzieci – 10 dziewcząt i 6. chłopców.      

         Na zajęciach wykorzystano wiele pomocy dydaktycznych, zakupionych w ramach projektu, a były to między innymi: plansze z labiryntami, zagadki, łamigłówki liczbowe i logiczne, łamigłówki – diagramy, znaki drogowe, gra edukacyjna „Lotto natura”, „Superfarmer”, gry platformowe – „Krążki”, zagadki rysunkowe, mikroskop, gotowe preparaty, „Stacja pogody”, wiatromierz, deszczomierz, zestaw do eksperymentów technicznych, „Poszukiwacz skarbów”, gra edukacyjna „Młody ekolog”, plansze z tabliczką mnożenia, książeczki „Abecadło – śmieciadło”, „Mały elektryk”, zestaw do eksperymentów technicznych oraz laptop. Zajęcia wspomogły harmonijny rozwój dzieci, które udoskonaliły uwagę i logiczne myślenie. Opanowały umiejętności rozwiązywania zagadek, łamigłówek liczbowych, labiryntów, logicznych i magicznych kwadratów. Zajęcia przyrodniczo – geograficzne wzmocniły naturalny pęd do poznawania świata, rozbudziły ciekawość poznawczą, kształtowały umiejętności współdziałania w zespole. Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach, były aktywne, chętnie dzieliły się swoimi umiejętnościami i wiedzą, wyciągały wnioski na podstawie doświadczeń i własnych obserwacji.

         Kolejnymi były zajęcia szachowe, prowadzone przez pana Roberta Stefańskiego, w których uczestniczyło 12. dzieci. Uczniowie rozwijali logiczne myślenie, poznawali tajniki i zasady gry w szachy, uczyli się rywalizacji i dążenia do osiągnięcia celu. Dzieci wspaniale bawiły się na tych zajęciach, z niecierpliwością czekali na następne. W ramach tych zajęć kilkoro z nich wzięło udział w Turnieju Szachowym w Sędziszowie.

         Dużym zainteresowaniem cieszyły się także zajęcia taneczne, prowadzone przez instruktorkę tańca, panią Edytę Winkowską. Na zajęcia zapisanych było 12. dzieci. Uczniowie, pod okiem specjalisty, uczyli się tańca, wytrwale ćwiczyli kroki do różnych układów tanecznych. Efektem ich trudu był występ z okazji Dnia Rodziny w naszej szkole.

         W ramach projektu, dzieci uczestniczące w zajęciach były dożywiane, otrzymywały drożdżówkę, jogurt i sok owocowy.

         W ramach projektu odbyły się także trzy wycieczki. Dzieci, uczestniczące w zajęciach tanecznych były w Rzeszowie w Filharmonii i na balecie „Dziadek do orzechów” oraz w Krakowie. Trzecia wycieczka edukacyjna była zorganizowana dla dzieci, które uczęszczały na zajęcia matematyczno – przyrodnicze, na zaporę i elektrownię wodną w Solinie ( wycieczki szczegółowo opisane są na naszej stronie internetowej).

 

         Uważam, że zajęcia pozalekcyjne, realizowane w ramach projektu: „Indywidualizacja nauczania – optymalny rozwój ucznia”, realizowane w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Systemu Operacyjnego Kapitał Ludzki były bardzo potrzebnymi, przydatnymi i atrakcyjnymi dla dzieci.

                                                                          

Dorota Batory,

prowadząca zajęcia matematyczno - przyrodnicze